Kávé, tea, csokoládé

Kávé, tea, csokoládé

Eszpresszó-tonik a Normafa Delikátban

2020. július 12. - Kávéteacsoki

Nemrég olvastam a kávé és a tonik házasításáról, állítólag egy frissítő ital készíthető így, ami nyáron különösen kellemes. Már első alkalommal is kiszúrtam a Normafa Delikátban jártamkor, de akkor még maradtam a klasszikus presszónál, viszont elhatároztam, ha legközelebb itt járok, kipróbálom. A tonik egy kinintartalmú szénsavas ital. Régen maláriagyógyszerként használták, de a kinint még bizonyos esetekben ma is alkalmazzák a gyógyászatban. Alapvázát (kinolin) tekintve egyébként rokon a COVID-19-cel kapcsolatban is vizsgált, szintén maláriaellenes klorokinnal. Ma már kifejezetten a jellegzetes keserű íze miatt, üdítőitalként gyártják a tonikot. Bár már kisebb a kinintartalma és édesítik is. Gyerekkoromban nem szerettem, manapság pont annyira érzem keserűnek, amit még el tudok viselni és tényleg frissítő tud lenni nyáron. Azért nem szeretném elképzelni az eredeti, több kinint tartalmazó és cukor nélküli ital ízét. Felszolgálás előtt a pincér megkérdezte, hogy citrust vagy lime-ot kérek -e bele, utóbbit választottam. Az ital világosbarna színű, eléggé habos a teteje, gondolom a kávé felületaktív anyagainak és a tonik szén-dioxidjának köszönhetően:

20200711_114925.jpg

Sajnos egy kicsit ki is pezsgett, ezért vannak foltok az asztalon a pohár mellett. Az eddig felsorolt összetevőkön kívül még jég található benne. A nyári kánikulában kifejezetten jól esett. Megillatolva a specialty kávé aromája egyértelműen kiérezhető. Ízét tekintve legdominánsabb a kinin. Felfedeztem benne egy a specialty kávékban gyakran érzett ízt, ami biztos, hogy nem a citrusos, de sajnos még elég tapasztalatlan vagyok e téren, nem tudom a nevét. Ugyanakkor éreztem citrusos ízt is, de az szerintem a lime-nak köszönhető. Fizetéskor a pincér ajánlotta legközelebbre a narancsleves kávét, amit én nem is találtam most a Facebook-on lévő itallapon. Ezután nagyon készségesen válaszolt kérdéseimre az épp elfogyasztott itallal kapcsolatban. Megkérdeztem, hogy cold brew vagy sima presszó -e az alapja (valahol azt olvastam, hogy az előbbivel az igazi). Itt sima presszóval készül, Thomas Henry Tonic Water nevű kézműves tonikital felhasználásával. Nyáron tényleg nagyon frissítő tud lenni az ital, például egy jó hegyi kocogás után, de az előtt sem rossz (én így jártam el legutóbb), koffeintartalma felpörgeti az embert. Egyszer mindenképp érdemes kipróbálni, de ár-érték arányban nem mondanám túl kedvezőnek, 1490 forint, annyiért az ember már kér egy jó specialty kávét az izéért és vesz egy limonádét frissítőnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://kaveteacsoki.blog.hu/api/trackback/id/tr9516001324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása