Kávé, tea, csokoládé

Kávé, tea, csokoládé

Hogyan kerül folyadék a konyakos meggybe? 2. rész

2021. március 08. - Kávéteacsoki

Az előző bejegyzés után sok hozzászólás érkezett, és több olvasó felvetette, hogy ahhoz, hogy a konyakos meggy belseje folyékonnyá váljon, talán nincs is szükség invertázra, a meggyből kiszivárgó alkohol teszi a dolgát. A napokban igyekeztem alaposan utánajárni a témának. Vásárlás közben is elég sok édességet levettem a polcról, és megnéztem az összetevőiket. Az eredeti bejegyzés írása előtt főleg angol nyelvű oldalakat nézegettem, és a "cherry cordial" készítését tanulmányoztam. Ezt az édességet én automatikusan azonosítottam a "magyar" konyakmeggyel, ami gyakorlatilag egy hungarikum. Az "angol" verzióban viszont nincs alapértelmezésben alkohol. Itt a hozzáadott invertáz valóban azt teszi, amit írtam, a fondant bevonatot elfolyósítja enzimatikus úton. Invertázt elég sok édességben alkalmaznak egyébként hasonló célból. Az After Eight, mentolos csoki belseje ettől lesz nyúlós, de van a Mozart-golyóban, a Sport szeletben, bizonyos szaloncukrokban. Alkoholt tartalmazó termékekben is előfordul, mint például az ananászízű Melba kockában és az Illa, meggypálinka krémmel töltött bonbonban. De a Párizsi kockában például nincsen, itt a töltelék alkoholos kávékrém.

parizsi_szamos_after_eight.jpg

Marcipános szaloncukor, Párizsi kocka és After Eight kívülről

 

parizsi_szamos_after_eight2.jpg

Marcipános szaloncukor, Párizsi kocka és After Eight belülről

Egész véletlenül akadt a kezembe egy Mieszko Cherissimo desszert, és bár nem bontottam ki, de szerintem ez gyakorlatilag konyakos meggy. Ebben van invertáz és alkohol is, bár az alkoholtartalma viszonylag kicsi, 0,8%.

sport_mieszko.jpg

A Sport szeletben és a Mieszko konyakos meggyben is van invertáz

Három másik konyakos meggy ismertetőjében viszont nem szerepel az összetevők közt az invertáz. Itt az alkoholtartalom nagyobb, 5% körüli. Ezáltal gondolom a teljes folyadéktartalom nagyobb. Megnéztem két videót és elolvastam a hungarikumokról szóló könyv vonatkozó fejezetét. Az invertáz nem kerül szóba, a fondant viszont igen. Azt mondják, hogy a meggy alkohol- és víztartalma felelős a fondant elfolyósodásáért. Arra is történik utalás, hogy már a fondant-t is átitatják alkohollal. Úgy tűnik tehát, hogy ha megfelelő a folyadék mennyisége, akkor invertázra sincs szükség ahhoz, hogy folyóssá váljon a konyakos meggy belseje. Vannak még érdekes folyadékkal töltött desszertek, például a Dianás cukorka vagy a Poclet Coffee, ezekről majd egy későbbi alkalommal írok. Zárszóként pedig megjegyezném, hogy nagyon hálás dolog ilyen témákról írni, nagyon jól estek a szétvágott desszertek.

A bejegyzés trackback címe:

https://kaveteacsoki.blog.hu/api/trackback/id/tr7016453520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása